Veelgestelde vragen2022-01-06T16:20:11+01:00

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien ben je niet de eerste die de vraag gesteld heeft. Hier staan onze veelgestelde vragen op een rij of gebruik de zoekfunctie. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@veiligvoedsel.nl of 050-3119520 en wij helpen je graag verder.

Waarom kan ik geen foto’s zien in Checkbuster?2022-03-23T13:00:39+01:00

Waarom kan ik geen foto’s zien in het rapport of in de app in Checkbuster?

In Checkbuster is er geen instellingen om het maken of gebruiken van foto’s te blokkeren. Dit werkt dus standaard altijd. Echter om foto’s te kunnen zien in Checkbuster moet je toestemming geven dat de foto’s van je tablet of smartphone worden gebruikt. Mocht je de foto’s niet zien dan heb je deze toestemming mogelijk niet gegeven.

Bij de instellingen van je apparaat kun je per app de gegeven toestemming beheren. Hier kunt u dus eventueel opnieuw instellen dat Checkbuster gebruik mag maken van de foto’s van uw apparaat.

Hoe kan ik als opleidingscoördinator de resultaten van de deelnemers inzien.2022-03-17T15:45:07+01:00

Resultaten deelnemers inzien

Wanneer uw organisatie heeft gekozen voor een LTI koppeling, dan zijn de resultaten terug te vinden in uw eigen Learning Management Systeem (LMS). Wanneer wij de deelnemers van uw organisatie hebben toegevoegd aan het platform heeft u gelegenheid om de resultaten in te zien. Hier heeft u een account met de juiste rechten voor nodig. Deze kunnen wij indien gewenst voor u instellen.

Cijfers

De resultaten zijn in te zien per e-learning en vervolgens per groep in de e-learning.

  1. Klik bovenin het scherm op resultaten.
  2. Kies de e-learning waarvan u de resultaten van de deelnemers wilt zien.
  3. Indien er meerdere groepen deelnemers zijn kiest u de groep van de deelnemers waarvan u de resultaten wilt zien.
  4. Vervolgens ziet u van elke toets of de deelnemers geslaagd zijn. Indien alle cijfers van de toetsen groen zijn achter de naam van een deelnemer, dan heeft de betreffende deelnemer de e-learning voltooid.

Certificaten

De certificaten van de deelnemers zijn te downloaden door naar de e-learning toe te gaan.

  1. Klik bovenin het scherm op voortgang.
  2. Kies de e-learning waarvan u de certificaten van de deelnemers wilt zien.
  3. Klik op certificaat
  4. Klik vervolgens op de code achter het certificaat (of indien aanwezig op het download symbool)
  5. Klik op verifiëren
  6. Klik op bekijk certificaat.
Waarom kan ik niet inloggen in Checkbuster?2022-03-03T09:54:44+01:00

Waarom kan ik niet inloggen in Checkbuster?

U weet wel hoe u moet inloggen, maar toch lukt het niet. Wanneer u werkt met uw eigen smartphone of tablet, dan blijft u meestal ingelogd. Echter in sommige gevallen moet u opnieuw inloggen. Probeer de volgende stappen wanneer het u niet lukt om in te loggen. Komt u er alsnog niet uit, neem dan contact met ons op.

Inlogscherm
Staat u bij het juiste scherm? Staat er “Log in” boven het de velden waar u het mailadres en wachtwoord invult? Ziet u het scherm “Maak een nieuwe account aan”, dan klikt u onderin beeld op de knop: Log in met een bestaand account.

Wachtwoord
Vul voor het inloggen uw mailadres en uw wachtwoord in. Zet bij het invullen van het wachtwoord het “oogje” open, zodat u ziet wat u invult. Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig. Kunt u desondanks niet inloggen, probeer dan eens de knop “wachtwoord vergeten”, om via uw e-mail uw wachtwoord te herstellen.

App sluiten
Sluit de app helemaal af en start deze opnieuw op. Weet u niet precies hoe dat moet, dan kunt u ook uw apparaat uit en aan zetten.

Internetverbinding
Voor het inloggen en in beeld krijgen van de inspecties is internetverbinding nodig. Bent u op een plek waar een goede internetverbinding is?

App verwijderen en opnieuw installeren
Mocht het voor u eenvoudig zijn om zelf de app te verwijderen en opnieuw te installeren, dan kan het wel eens helpen om de app opnieuw te installeren. Dit zorgt ervoor dat u zeker de laatste versie van de app hebt.

Wanneer en hoe maak ik gebruik van incidenten in Checkbuster?2022-02-23T16:18:19+01:00

Incidenten invullen

Op het inspectiedashboard ziet u aan de rechterkant “incidenten” staan. Incidenten zijn situaties buiten de audits of registraties die toch ingevuld moeten worden. Een voorbeeld binnen de HACCP kan een melding van een voedselinfectie zijn.

Bedenk van te voren welke mogelijke incidenten er zijn en wat je graag wilt dat er bij zo’n incident wordt ingevuld. Voor het invullen van een incident heb je eerst een incidententemplate nodig.

Volg voor het maken van een incidententemplate dezelfde stappen als het maken van een inspectietemplate. Het invullen van een incident lijkt ook erg op het invullen van een inspectie.

Hoe moet ik Checkbuster installeren?2022-01-11T10:13:35+01:00

Hoe moet ik Checkbuster installeren?

Installeer de app Checkbuster NXT in de App Store of Play Store van uw smartphone of tablet. In sommige gevallen wordt de installatie van de app verzorgt door de ICT-helpdesk van uw organisatie. Om het platform op uw computer of laptop te gebruiken gaat u naar de website https://app.checkbuster.com.

Kan de app worden geïnstalleerd op mijn apparaat?

Checkbuster werkt op vrijwel alle moderne Apple en Android apparaten. Wij adviseren om je apparaat altijd te voorzien van de nieuwste beschikbare update. De app is echter te installeren op Apple apparaten met IOS versie 12.4 en hoger en op Android apparaten vanaf versie 7.

Hoe moet ik inloggen in Checkbuster?2022-01-11T09:48:05+01:00

Hoe moet ik inloggen in Checkbuster?

Voordat u kunt inloggen stellen wij voor u een account in. Heeft u nog geen account aangevraagd neem dan contact met ons op. Vervolgens logt u in met het door u doorgegeven mailadres. U logt in via de website https://app.checkbuster.com of installeer de app Checkbuster NXT in de App Store of Play Store. In sommige gevallen wordt de installatie van de app verzorgt door de ICT-helpdesk van uw organisatie.

Inloggen op uw computer

Weet u uw wachtwoord niet meer? Druk dan op de knop “wachtwoord vergeten” bij het inlogscherm. U ontvangt een link in de mail van uw Checkbuster account. Door op de link te klikken komt u in een scherm in Checkbuster waar u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Waarom kan ik mijn e-learning certificaat niet downloaden?2022-01-06T16:28:20+01:00

Waarom kan ik mijn certificaat niet downloaden?

Na afloop van de e-learning ontvang je van ons een certificaat. Dit is het bewijs van deelname. Daarmee kun je laten zien dat je bent geschoold op het gebied van HACCP en voedselveiligheid.

Je opent het certificaat door er op te klikken in de e-learning bij het onderdeel certificaat. Het certificaat komt na het downloaden in de meeste gevallen in de map downloads terecht op je telefoon, tablet of computer. Het is een pdf document, dus u heeft een programma nodig dat pdf-documenten kan lezen, om het document te kunnen openen. Wanneer je e-mail instellingen allemaal kloppen krijg je ook een automatisch mailtje met het certificaat.

certificaat downloaden

Klik op het certificaat om deze te downloaden

Je ontvangt het certificaat na het afronden van alle toetsen en het behalen van een gemiddeld cijfer. Lukt het nog niet om het certificaat te dowloaden? Bekijk dan of je alle toetsen hebt gemaakt en met een voldoende hebt afgesloten. Soms kan het enkele minuten duren voordat alle cijfers zijn verwerkt.

Hoe weet ik of ik alles heb behaald?

Na het afronden van een toets krijg je direct de uitslag te zien. Je weet dus direct of je de toets hebt gehaald. Achter de toets in het overzicht van de e-learning komt dan een vinkje te staan. Heb je achter alle toetsen een vinkje staan? Dan kun je het certificaat downloaden door er op te klikken.

Heb je alle toetsen gehaald en lukt het toch niet om het certificaat te downloaden? Neem dan contact met ons op via info@veiligvoedsel.nl of 050-3119520, dan kijken we met je mee om te onderzoeken wat er aan de hand is.

Hoe moet ik inloggen voor e-learning?2020-09-11T14:06:57+02:00

Hoe moet ik inloggen voor e-learning?

Via ons e-learning platform

Ga naar de website https://elearning.veiligvoedsel.nl. Vul je inloggegevens in en klik op login. Na het inloggen zie je de e-learning die je mag volgen staan onder “Mijn e-learning”. Klik op start om met de e-learning te beginnen.

Wat zijn mijn inloggegevens?

Wanneer je voor het eerst een e-learning volgt via Stichting Veiligvoedsel.nl ontvang je een e-mail met je inloggegevens. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Dan zit deze misschien in je spam-box.

Heb je de e-learning via de website besteld? Dan is je account pas actief nadat de betaling is voltooid. Wanneer je met iDEAL betaald, dan kun je altijd direct inloggen in ons e-learning platform. Wanneer je met factuur betaald, dan kan het soms even duren voordat je betaling verwerkt is.

Zijn je inloggegevens niet (meer) bekend? Ga naar de website https://elearning.veiligvoedsel.nl. Klik vervolgens op “Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? klik hier”. Vul je mailadres in om je wachtwoord te resetten.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via info@veiligvoedsel.nl of 050-3119520, dan zullen wij je helpen met een inlog.

inlog e-learning

Het inlog scherm van het e-learning platform

Via je eigen leeromgeving (LMS)

Sommige klanten van Stichting Veiligvoedsel.nl koppelen onze e-learning aan hun eigen learning management systeem. Werk je bij een organisatie met een eigen leeromgeving? Dan krijg je meestal van je opleidingscoördinator het verzoek om de e-learning te maken.

Om te starten met de e-learning moet je inloggen via jouw eigen leeromgeving. Daar klik je op de e-learning van Veiligvoedsel die onder je naam staat gekoppeld. Heb je vragen over het inloggen of over de werking van jullie platform? Neem dan contact op met je eigen opleidingscoördinator of leidinggevende.

 

 

Hoe lang moet ik mijn HACCP registratieformulieren bewaren?2020-09-11T16:33:00+02:00

Hoe lang moet ik mijn HACCP registratie bewaren?

De ingevulde HACCP registratieformulieren moeten 1 jaar bewaard worden. Wanneer je de HACCP registratie op papier doet is het soms wel prettig om de ingevulde formulieren eens op te ruimen.  Heb je een map per jaar, dan laat je de map van het vorige jaar nog even staan. De mappen van 2 jaar geleden mogen worden opgeruimd.

De HACCP-registratie doe je in eerste instantie voor jezelf. Het is een manier om te zien dat je systeem geborgd is. Bij de jaarlijkse audit (intern of extern) geven de formulieren inzicht. Je ziet snel dat de processen voldoen. En mocht het nog niet helemaal op orde zijn, dan zie je snel wat de afwijkingen zijn en hoe deze worden opgelost.

Komt de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit op bezoek? Dan willen zij vaak ook de registratieformulieren bekijken tot minimaal 1 jaar terug.

Moet ik dan alles 1 jaar bewaren?

Nee, niet alles moet een jaar bewaard worden. Het gaat om de verplichte HACCP-registraties. Wat precies verplicht is dat hangt af van de Hygiënecode waar je mee werkt of je eigen HACCP-plan. De niet-verplichte registraties bewaar je zo lang dat nodig is om je systeem te borgen. Heb je bijvoorbeeld schoonmaakschema’s, waarbij sommige onderdelen één keer per jaar moeten worden afgetekend? Dan is het wel handig om dit formulier ook een jaar te bewaren.

Meer informatie over HACCP registratie
Ga naar de bovenkant